World Class România are probleme cu ANPC, după ce ani de zile clasele de group-training s-au desfășurat în niște condiții extrem de proaste la unele cluburi, pe o căldură insuportabilă, ca la saună, notează Adevărul.
Într-un final, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a pus piciorul în prag, iar astăzi, 14 februarie, mai multe cluburi World Class din Capitală au fost închise.
World Class oferă 5 categorii de abonamente, cu prețuri cuprinse între 517 euro și 1.258 de euro pe an.
Lipsa aerului a rămas marea problemă la multe locații World Class România
La unele cluburi, precum America House, studioul de Cycling, problemele au fost atât de grave, încât, de-a lungul anilor, unii instructori au și renunțat la orele pe care le aveau acolo! Degeaba s-au plâns abonații la recepție din cauza acestor situații grave. Lipsa aerului a rămas marea problemă la multe locații World Class România. Asta în condițiile în care prețul abonamentelor a explodat, pur și simplu, la începutul acestui an.
Miercuri, 14 februarie, după controalele efectuate de ANPC, au curs închiderile cluburilor. Și, treptat, abonații s-au trezit cu mesaje și telefoane prin care au fost anunțați că n-au unde să meargă pentru antrenamentul lor. Fiindcă a fost închis clubul pe o perioadă nedeterminată!
„A face sport nu ar trebui să implice şi riscuri neprevăzute. Parcă revine povestea pe care o auzeam în copilărie: «Îl spălăm sau facem altul?» În momentul în care te hotărăşti să deschizi noi locaţii, trebuie să te asiguri că primele nu au devenit ruină! Scuzele operatorului economic sunt de prisos! Iată că, în schimb, am câştigat un campionat: cel al dispreţului faţă de consumator”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Ce nereguli ar fi fost descoperite de comisarii ANPC
Principalele abateri constatate de echipele de control au fost: utilizarea unor aparate de fitness fără avertismente traduse în limba română şi mod de utilizare, folosirea acestora fiind recomandată prin imagini cu grupe de muşchi; comercializarea unor suplimente alimentare cu deficienţe de etichetare; folosirea unei saune saline fără buton de panică; utilizarea unor scări instabile de acces în piscină; existenţa unor zone cu risc de accidentare (margini cu muchii ascuţite); comercializarea unor produse textile fără elemente de informare traduse în limba romană; lipsa informaţiilor privind modul de utilizare a uscătoarelor de păr; utilizarea unor echipamente de fitness cu grad avansat de uzură.
De asemenea, au fost descoperite deficienţe igienico-sanitare: pereţi şi tavan cu exfolieri de vopsea, sistemul de ventilaţie al aerului în incintă cu acumulări de praf, prezenţa mucegaiului la îmbinarea dintre perete şi paviment în cabinele de duş, existenţa unor capetele de duş prezentau acumulări mari de calcar, existenţa, pe terase, a unor pereţi neigienizaţi şi care prezentau infiltraţii, cabluri şi profilează metalice expuse, precum şi canapele ce prezentau rupturi ale materialului.
În fața acestei situații, conducerea World Class România a reacționat printr-un comunicat de presă pe care îl redăm mai jos:
*În urma închiderii temporare a unor cluburi World Class din București, ca urmare a acțiunilor Corpului de Control al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, rețeaua de health & fitness World Class România drește să transmită publicului un mesaj clar și transparent de angajament pentru respectarea tuturor normelor legale și de asumare a responsabilității pentru remedierea oricăror deficiențe identificate.
*În cadrul inspecției desfășurate de către ANPC în cluburi World Class din București, au fost identificate anumite aspecte legate de conformitatea cu normele și reglementările în vigoare și în anumite cazuri s-a dispus suspendarea temporară a activității.
*Colaborăm strâns cu autoritățile competente pentru a remedia rapid și eficient toate aspectele care necesită intervenție. Siguranța, sănătatea și satisfacția membrilor noștri rămân prioritățile noastre principale, iar nevoile și preocupările lor sunt în centrul tuturor eforturilor pe care le depunem, zi de zi, în cluburile noastre.
*Vrem să asigurăm publicul că ne angajăm să respectăm cu strictețe toate standardele legale și că luăm toate măsurile de remediere și îmbunătățire a experienței în cluburi, pentru a oferi un mediu sigur și plăcut pentru toți membrii noștri. Vom continua să colaborăm deschis și transparent cu autoritățile în această privință și să informăm publicul cu privire la situația fiecărui club.
*Ne cerem scuze pentru orice neplăceri sau inconveniențe ce pot fi cauzate de această situație și vă mulțumim pentru înțelegere și sprijin.
Echipa World Class
Câte săli de fitness World Class au fost închise temporar
În urma neregulilor au fost date amenzi în valoare de 116.500 de lei şi au fost oprite temporar de la comercializare suplimentele alimentare şi produse textile neconforme, în valoare de aproximativ 6.000 de lei.
Echipele de control au închis temporar şapte săli de sport şi au formulat propunere de închidere pe o perioadă între 6 luni şi 12 luni pentru trei dintre punctele de lucru controlate, situate în Calea 13 Septembrie nr. 90, sector 5, Strada Barbu Văcărescu nr. 164A, sector 2 şi Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 33A, sector 3.
Comisarii ANPC au precizat că verificările continuă în acest caz.