Cum arată primul tren electric cumpărat de România

Cum arată primul tren electric cumpărat de România. Pe ce linie feroviară va circula. FOTO

Primul tren electric contractat de România a intrat în producție în Polonia și va fi livrat până la sfârșitul acestui an.

El va intra în circulație pe linia feroviară CFR București-Constanța, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioșteanu.

„Acesta este primul achiziționat de România, după 20 de ani de la momentul achiziționării ultimelor trenuri, Săgețile Albastre. Acest tren este unul electric, se află în etapa finală de producție și va fi livrat până la sfârșitul acestui an. După livrarea în România, acest tren va intra în circulație, cu călători, pe linia feroviară CFR București –Constanța”, a scris Scrioșteanu, pe Facebook.

Cum arată primul tren electric cumpărat de România

Potrivit sursei citate, reprezentanți ai Autorității pentru Reformă Feroviară ARF au efectuat în perioada 4-6 octombrie „o vizită tehnică de lucru la fabrica ALSTOM din Katowice, Polonia, unde se fabrică primele rame electrice din cadrul contractului încheiat anul trecut între Statul Român și compania Alstom Ferroviaria SpA”.

Cum arată primul tren electric cumpărat de Români

„Acest prim tren electric este parte din contractul de achiziție a 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs și mentenanța acestora pentru 15 ani, cu posibilitate de extindere la 30 de ani. Investiția se realizează prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară, autoritatea din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, responsabilă cu organizarea serviciilor de transport feroviar de călători și achiziția de material rulant necesar pentru îmbunătățirea calității acestora”, mai precizează Scrioșteanu.

CITEȘTE ȘI ȚĂRILE DIN EUROPA CU DRUMURILE CELE MAI SIGURE. CUM STĂ ROMÂNIA

Pe măsură ce vor fi livrate și restul trenurilor în cursul anului următor, se vor introduce noi servicii pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului între capitală și principalele centre urbane ale țării:

-București Nord – Constanța

-București Nord – Brașov – Arad – Timișoara

-București Nord – Brașov – Cluj

-Brașov – Deda – Cluj

-București Nord – Brașov

-București Nord – Iași

-București Nord – Suceava

-București Nord – Galați

-București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria

-București Nord – Craiova – Timișoara – Arad

-Cluj – Timișoara

-Cluj – Suceava – Iași

„Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, iar valoarea contractului este de 2.421.771.878 lei, fără TVA”, a adăugat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Web design © 2024 Știrea ta