Unde pot depune reclamații românii care sunt lăsați în „aer” de Wizz Air

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) a anunţat, joi, că românii care întâmpină diverse probleme cu zborurile Wizz Air pot depune sesizări pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania.

Autoritățile din România au recunoscut că nu pot aplica sancțiuni atunci când se întâmplă astfel de situații – pe banii, pe timpul și pe nervii pasagerilor – deoarece firma nu are reprezentanţă în ţara noastră.

”MEAT informează că, pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air, cetăţenii români pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania https://eccromania.ro/. Acest site este pus la dispoziţia consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor şi recuperarea prejudiciilor”, a transmis, joi, Ministerul Turismului, conform Gândul.

Astfel, cetăţenii români pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când:

– întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european;
– vor să ştie ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European;
– vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei”, a mai transmis ministerul.

Recent, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, a avut discuţii cu Didier Reynders, comisarul european pentru justiţie, cu atribuţii privind protecţia consumatorului, despre cursele aeriene ale Wizz Air care au avut întârzieri în ultimul timp sau au fost anulate.

De asemenea, s-a discutat despre iniţierea unui mecanism de informare rapidă între instituţiile responsabile de protecţie a consumatorilor şi Comisia Europeană, astfel încât cetăţenii să poată avea răspunsuri urgente, cu termene clare, la problemele care îi afectează.

Ce poate face ECC Romania?

ECC Romania este cofinanțat de Comisia Europeană și de Guvernul României, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. ECC Romania funcționează în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor

– poate oferi sfaturi consumatorilor cu privire la drepturile lor sau informații practice atunci când se deplasează prin UE – de la închirierea unei mașini, rezervarea unui pachet de vacanță sau a unui zbor, la comanda unor produse online.
– Sprijin în soluționarea unei plângeri: atunci când consumatorii au o reclamație împotriva unui comerciant dintr-un alt stat membru, ECC Romania poate coopera cu alte Centre din ECC-Net pentru a găsi o soluție amiabilă la problemele întâmpinate.
– Consultanță: dacă o soluționare pe cale amiabilă nu este posibilă, ECC Romania poate oferi sfaturi cu privire la calea de urmat – mijloace alternative de soluționare a litigiilor, Procedura Europeană privind Cererile cu Valoare Redusă (sub 2.000 de euro), Procedura Europeană privind Somația de Plată sau un alt organism.
– Plângerile consumatorilor împotriva unor companii din UE pot fi preluate numai dacă aceștia sunt rezidenți sau cetățeni ai unui stat membru al UE (plus Norvegia și Islanda) și dacă legislația comunitară este aplicabilă.
– Toate serviciile oferite de Centrul European a Consumatorilor din România sunt gratuite.

Ce nu poate face ECC Romania?

– Nu poate obliga comerciantul să accepte soluționarea litigiului pe cale amiabilă
– Nu poate reprezenta în mod legal consumatorii (de exemplu, în instanță)
– Nu poate prelua plângerea dacă sediul comerciantului se află în statul de rezidență al consumatorului
– Nu poate interveni dacă sediul comerciantului se află în afara UE (de exemplu în China, Canada sau SUA)

Web design © 2024 Știrea ta