Mario Iorgulescu

Mario Iorgulescu, condamnat definitiv la 13 ani și 8 luni de închisoare pentru omor. Avocatul: „Trebuia să fie rejudecat. Ne gândim la CEDO”

Mario Iorgulescu a fost condamnat, definitiv, la 13 ani și 8 luni pentru omor de către Curtea de Apel București.

Judecătorii au dat această sentință, miercuri, pentru că, în septembrie 2019, fiul președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal, Gino Iorgulescu, a ucis un tânăr în timp ce conducea drogat și beat, potrivit minutei instanței.

Potrivit Curții, Mario Iorgulescu a fost condamnat la 12 ani de închisoare pentru omor, pedeapsă la care se adaugă un spor de un an și 8 luni – o treime din pedeapsa de 2 ani pentru infracțiunea de conducere a unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe și cea de 3 ani pentru infracțiunea de complicitate la lipsire de libertate aplicată de Judecătoria Sectorului 3 în 2018 și rămasă definitivă în 2021.

De asemenea, Curtea de Apel Bucureşti a anulat decizia Tribunalului București prin care Mario Iorgulescu trebuia să plătească către doi membri ai familiei bărbatului ucis sumele de 200.000 euro – daune morale şi 100.000 lei daune materiale, urmând ca aceste daune să fie achitate de societatea de asigurări CITY INSURANCE SA, societate care se află însă în faliment.

În prezent, Mario Iorgulescu se află internat într-o clinică privată din Italia. El nu a fost audiat de către procurori sau magistraţi, în timpul urmăririi penale sau desfăşurării procesului în instanţă.

Mario Iorgulescu, condamnat definitiv la 13 ani și 8 luni de închisoare pentru omor.

Mario Iorgulescu, condamnat definitiv la 13 ani și 8 luni de închisoare pentru omor. Avocatul apărării cere rejudecarea

La aflarea veștii, Virgil Boglea, avocatul apărării, a mărturisit că nu este de acord cu sentința dată de Curtea de Apel București și că procesul trebuie rejudecat. Mai mult, acestea a precizat că Mario Iorgulescu nu trebuia judecat sau trimis în închisoare pentru că este grav bolnav.

„Am luat la cunoștință hotărârea de pe portal, urmează să citesc și motivarea și atunci vom putea face mai multe clarificări. Din punctul de vedere al apărării, procesul trebuia rejudecat. Sunt lucruri care exced procedurile legale și un proces legal echitabil.

Ne vom adresa organismelor abilitate, nu e normal ca o persoană bolnavă să fie judecată sau să se vrea trimiterea lui în închisoare în condițiile în care are atâtea afecțiuni medicale ireversibile. Sunt în pregătire și căi de atac extraordinare, ne gândim și la CEDO. Momentan, nu am luat o decizie”, a declarat Virgil Boglea pentru GSP.

Pentru a-și întări argumentul, avocatul a dezvăluit că trei instanțe din Italia s-au pronunțat că Mario Iorgulescu suferă de afecțiuni psihice grave.

„S-au pronunțat trei instanțe de pe teritoriul Italiei, care spun că (n.r. – Mario Iorgulescu) nu poate fi încarcerat, fiind bolnav, adică sunt trei hotărâri în acest sens. Nu e un lucru inventat de avocați, de familie. E un lucru certificat de o instanță, de experți în domeniu. Italia, stat european, spune că o asemenea persoană nu poate fi supusă acestor rigori. De altfel, și Tribunalul Ilfov a admis, prin recunoașterea hotărârii din Italia, că (n.r. – Mario Iorgulescu) suferă de afecțiuni psihice grave, s-a emis și un certificat de handicap. El este internat acum”, a mai spus Virgil Boglea.

Mario Iorgulescu a intrat în intersecție cu 145 km/oră, pe culoarea roșie a semaforului

Procurorii au notat că, la data de 8 septembrie 2019, pe fondul unei crize de gelozie şi într-o stare de furie, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, intenţionând să se deplaseze din satul Gulia, comuna Tărtăşeşti, spre un club din Parcul Herăstrău, Mario Iorgulescu a condus un autoturism marca Aston Martin model DBS, cu o viteză ce depăşea cu mult viteza legală de 50 km/h în localitate, şi a pătruns pe culoarea roşie a semaforului cu viteza de 145 km/h în intersecţia dintre Şoseaua Chitilei şi strada Teodor Neagoe.

Potrivit anchetatorilor, Mario Iorgulescu a accelerat până la 162 de km/h în momentul în care a trecut de un alt vehicul care circula cu viteză redusă pe banda I, după care a urcat maşina cu partea stângă pe un scuar, apăsând la maximum pedala la un vehicul echipat cu un motor ce dezvoltă 700 de cai putere, şi a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune frontală, la viteza de 143 km/h, cu un autoturism marca Audi, condus de un bărbat, care a decedat pe loc.

CITEȘTE ȘI GOOGLE ȘI APPLE AU RETRAS DE PE PIAȚĂ APLICAŢIA CREATĂ DE ANDREW TATE

Web design © 2024 Știrea ta