Un întreprinzător francez a creat o bicicletă care folosește un supercondesator pentru a stoca energia, în locul bateriei care consumă resurse naturale și care își pierde eficiența după câțiva ani, scrie SpotMedia.
Bicicletele electrice devin tot mai populare în toată lumea, însă, contrar aparențelor, nu sunt atât de „verzi” pe cât credem: bateriile lor încorporează resurse naturale prețioase, precum litiul, și elemente rare care implică un proces de extracție scump și cu impact asupra mediului.
Un antreprenor francez a găsit, însă, o soluție sustenabilă pentru acest îndrăgit mijloc de transport. Adrien Lelièvre, inventator pasionat de electronică, a brevetat bicicleta electrică Pi-Pop, care nu folosește bateria cu litiu, ci un supercondensator, relatează Euronews.
Cum funcționează bicicleta electrică fără baterie?
Supercondensatorul stochează electrostatic energia, spre deosebire de bateria cu litiu care o stochează printr-o reacție chimică.
Așadar, bicicleta Pi-Pop stochează energia de fiecare dată când utilizatorul pedalează sau frânează, apoi furnizează energia pentru a suplini efortul în anumite momente, cum ar fi repornirea sau urcarea unei pante. Când este necesar, supercondensatorul eliberează energia foarte rapid.
Pi-Pop cântărește 20 de kilograme și costă 2.450 de euro
Producția sa nu implică folosirea de pământuri rare, întrucât supercondensatorii sunt fabricați din carbon, polimer conductor, folii de aluminiu și celuloză, materiale pentru care există deja procese de reciclare.
Un alt mare avantaj este că, spre deosebire de bicicletele electrice obișnuite, nu mai trebuie să aștepți ca bateria bicicletei să se încarce. Producătorul susține, totodată, că durata de viață a supercondensatorului variază de la 10 la 15 ani, comparativ cu cinci sau șase ani pentru o baterie cu litiu.
Compania STEE, care are 25 de angajați, produce 100 de biciclete Pi-Pop pe lună, dar își propune să se axeze pe piața europeană și să ajungă la 1.000 de bucăți lunar până în 2024.
În prezent, Uniunea Europeană importă 1,2 milioane de biciclete electrice și 5,2 milioane de biciclete non-electrice (de cinci ori mai mult decât exportă), conform datelor Eurostat.