Red Bull Racing, echipa campionului mondial Max Verstappen, a depasit limita bugetara autorizata pentru sezonul 2021, iar Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a anuntat ca va stabili ce masuri va lua.
Echipa de Formula 1, Red Bull, pentru care piloteaza campionul mondial en-titre, olandezul Max Verstappen, a depasit limita bugetara autorizata pentru sezonul 2021, ceea ce constituie o „incalcare minora” a regulilor din acest sport, a anuntat luni FIA. Cu alte cuvinte, Red Bull a cheltuit cu pana la 5 procente in plus fata de cat era permis.
„Oracle Red Bull Racing a incalcat o norma aflata in vigoare privind regulile financiare care guverneaza sezonul de F1”, a indicat FIA, care nu a anuntat nicio sanctiune, dar „se afla in proces de stabilire a actiunilor care trebuie luate”.
De asemenea, FIA a constatat ca si Aston Martin a comis o „incalcare procedurala” a reglementarilor financiare, care ar putea avea ca rezultat o sanctiune financiara similara cu cea pe care Williams a primit-o cand si-a depus conturile dupa termenul limita stabilit de FIA din martie.
In replica, Red Bull a raspuns la anuntul FIA cu urmatoarea declaratie: „Notam cu surprindere si dezamagire constatarile FIA cu privire la încălcări minore ale reglementărilor financiare. Depunerea noastra din 2021 a fost sub limita plafonului de costuri, asa ca trebuie sa analizăm cu atentie concluziile FIA, deoarece convingerea noastra ramane ca aceste costuri sunt sub plafonul impus in 2021.”.
Intrat in vigoare anul trecut, plafonul financiar a fost stabilit la 145 de milioane de dolari, dar a fost redus la 140 milioane pentru sezonul actual. Sunt excluse mai multe tipuri de cheltuieli, inclusiv cele cu salariile pilotilor si activitatile de marketing ale echipelor.
FIA stabileste in statutul sau doua tipuri de incalcari ale plafonului (minor sub 5%, major peste 5%) si sanctiunile includ o mustrare publica, o deducere a punctelor (atat pentru campionatul constructorilor, cat si cel al pilotilor din 2021), limitări ale capacitatii de a conduce teste aerodinamice in viitor si o reducere a plafonului de cost pentru anul urmator.