Tinerii omorâți de Vlad Pascu, au fost găsiți vinovați pasivi de instanță în cazul accidentului din 2 Mai, pentru că mergeau pe dreapta, nu pe stânga.
În dosarul de urmărire penală referitor la accidentul din 2 Mai, se menționează că pietonii care au fost loviți de șoferul drogat, Vlad Pascu, sunt considerați responsabili de „crearea unei stări pasive de pericol”.
Magistrații din dosarul lui Vlad Pascu au tras o concluzie ce creează o profundă stupoare: se pare că tânărul care conducea haotic, aflat sub influența substanțelor interzise nu e singurul vinovat de accident, asta deși a lovit în plin un grup de tineri pe care nici nu i-a văzut, a omorât doi din trei și a plecat mai departe.
Din motivarea deciziei judecătorului de cameră preliminară de la Judecătoria Mangalia, prin care a fost admisă trimiterea în judecată a lui Vlad Pascu reiese că ”producerea accidentului a fost cauzată de un cumul de factori, respectiv conducerea autoturismului de către inculpatul Pascu Matei Vlad, sub influenţa substanţelor psihoactive, cu viteză peste limita legală şi cu încălcarea marcajului ce delimitează carosabilul de acostament, dar şi de deplasarea necorespunzătoare a pietonilor, pe partea dreaptă a acostamentului în direcţia de deplasare, contrar prevederilor art. 72 din OUG nr. 195/2002 (care obligă pietonii la deplasarea pe acostamentul din partea stângă a drumului, în direcţia de mers, în absenţa trotuarului)”, se arată în încheierea de ședință, confom dcnews.
CITEȘTE ȘI ACCIDENTUL DE LA 2 MAI – VLAD PASCU, ADUS CU MASCAȚII LA DIICOT. MAMA LUI, REȚINUTĂ PENTRU SANTAJ
Procurorul care a instrumentat cazul indică, pe baza unei expertize realizate la cererea organelor de poliție, că ”pietonii care circulau pe acostamentul drumului DN 39, pe partea dreaptă a sensului de mers, au creat o stare pasivă de pericol”. Expertul a mai apreciat, conform sursei citate, că ”dacă s-ar fi deplasat pe acostamentul din stânga, ar fi dispus și ei posibilități de evitare a accidentului”.
Victimele au fost întrebate dacă au consumat alcool
De cealaltă parte, un al treilea specialist, susține că accidentul a fost cauzat de ieșirea de pe carosabil, pe acostament, a autoturismului marca Mercedes, cu numărul B…MBZ, prin încălcarea marcajului cu linie continuă, „iar deplasarea victimelor pe acostamentul din dreapta nu are legătură cu producerea accidentului”.
Asta în condițiile în care Vlad Pascu conducea cu o viteză considerabilă de 102 km/h pe un tronson de drum unde limita legală era de 50 km/h, iar condițiile de vizibilitate erau reduse din cauza întunericului de dimineață.
În desfășurarea cazului lui Vlad Pascu, s-a remarcat faptul că polițiștii care s-au ocupat, în primă fază, au întrebat victimele dacă au consumat alcool înainte de a fi lovite de șoferul drogat.
Răspunsul unuia dintre martori, afirmativ, a fost consemnat în rechizitoriu.
„Numitul … a relatat organelor de poliţie că, în acea seară, a fost cu prietenii în loc. Vama Veche, unde au consumat băuturi alcoolice, dar cu limită, toţi fiind conştienţi, iar, în jurul orei 04:30, au plecat spre locul de cazare situat în localitatea 2 Mai”, se arată în materialul probator, potrivit DCNews.ro.
CITEȘTE ȘI SANIA LUI MOȘ CRĂCIUN, MAI UȘOARĂ ÎN 2023