Sania lui Moș Crăciun, mai ușoară în 2023

​Moş Crăciun ar putea să fie mai sărac în acest an, pentru că în Europa şi SUA consumatorii dau prioritate alimentelor şi produselor de uz casnic, susţin producătorii de jucării şi experţii din industrie consultaţi de Reuters, potrivit Agerpres.

Consumatorii din întreaga lume au dificultăţi în a face faţă inflaţiei ridicate şi creşterii economice anemice. Sezonul sărbătorilor, care începe cu Black Friday şi se încheie la finele lunii decembrie, ar urma să fie unul dur pentru retailerii care vând articole care nu sunt indispensabile, avertizează directorii de companii.

Sania lui Moș Crăciun, mai ușoară în 2023

Jucării favorite precum păpuşile Barbie, figurinele Transformers şi maşinuţele Hot Wheels vor fi în continuare pe primele locuri pe lista dorinţelor copiilor, spune Loo Wee Teck, manager la Euromonitor International. Însă mulţi părinţi nu şi le pot permite în acest an, susţin experţii.

Cea mai bine vândută păpuşă Barbie de pe Amazon, modelul „Barbie Pop Reveal”, îi costă în prezent pe părinţii din Marea Britanie 19,99 lire sterline (24,89 dolari).

De asemenea, setul de maşinuţe Hot Wheels Scorpion costa 35 de lire sterline în 2020 dar acum se vinde pentru 60 de lire sterline pe site-ul Amazon.co.uk.

Sania lui Moș Crăciun, mai ușoară în 2023

Oamenii, mai îngrijorați de masa de Crăciun decât de cadouri

„Cel mai important lucru pentru oameni de sărbători în acest an va fi să aibă mâncare pe masă pentru familiile lor”, a spus Isaac Larian, director general la MGA Entertainment, producătorul păpuşilor Bratz. Producătorii de jucării Hasbro şi Mattel au avertizat deja că vânzările industriei de jucării vor fi mai slabe.

Însă rezultatele finale ar putea fi chiar mai slabe decât se estimează, au declarat pentru Reuters experţi şi directori de la patru companii producătoare de jucării.

Isaac Larian se aşteaptă ca vânzările de sărbători realizate de MGA Entertainment să fie cu 10-12% mai mici comparativ cu cele de anul trecut. Cererea de până la Crăciun va fi mai mică decât anul trecut susţine şi Nic Aldridge, director operaţional la Bandai, producătorul animalelor de companie virtuale Tamagotchi.

În aceste condiţii, Aldridge se aşteaptă la noi reduceri de preţuri pe măsură ce retailerii vor căuta să se orienteze spre produse mai vechi.

„Există o ofertă abundentă din anii anteriori aşa că are loc o diminuare a stocurilor la discounturi mari”, a spus Aldridge.

„Piaţa pentru jucării a fost în scădere pe întreg parcursul anului”, susţine și Florian Sieber, CEO la producătorul german de jucării Simba. Potrivit acestuia, cererea din partea consumatorilor din Europa este mai mică decât cea de anul trecut, an în care cererea a fost deja mai mică faţă de cea din 2021.

CITEȘTE ȘI HAPPY RESTAURANTS, CELEBRUL BRAND BULGĂRESC, INTRĂ ȘI ÎN ROMÂNIA

author avatar
Cezar Romaniuc
Jurnalist în mediul online cu peste 15 ani de vechime. De-a lungul timpului a lucrat în redacțiile Sport.ro, Sport Total FM, Evenimentul Zilei și Digi Sport.
Web design © 2024 Știrea ta